GRUP D'ANIMACIÓ MUSICAL ANIMAUX

Des de fa molts anys, el grup d’Animació Musical de la Parròquia Maria Auxiliadora ajuda a l’oració amb el seu cant a les celebracions més importants de l’any i a la missa de xiquets i xiquetes que setmanalment es realitza a la parròquia. Des dels inicis, un dels signes identificatius de la parròquia ha sigut la celebració de les sues misses en valencià. Així mateix, tot i interpretar alguns cants en castellà, el grup d’animació musical ha utilitzat tradicionalment temes en la nostra llegua; cançons de Kairoi, cants de Taizé traduïts o composicions fetes pels mateixos membres del grup.

Al principi, les celebracions familiars eren diumenge de matí, i un xicotet grup de guitarres era l’encarregat d’acompanyar amb el cant la pregaria de la comunitat. Eufemio, va ser un dels primers encarregats en conduir el grup, el qual va ser qui va ensenyar a tocar la guitarra a molts dels qui actualment ho fan a les celebracions. A ell, i també a persones com Maties o Gemma que en diversos moments han continuat aquesta tasca, els hem d’agrair aquests inicis, aquestes primeres petjades, ja que gràcies a la seua llavor, hui tenim a la parròquia un grup d’animació nombrós, dinàmic i jove que continua acompanyant amb el cant les celebracions litúrgiques.

Però, qui som? El grup d’Animació Musical de la nostra parròquia està format per persones de l’entorn parroquial; monitors i monitores del grup de joves, xiquets i xiquetes que estan a la catequesi de postcomunió, adolescents que estan a confirmació i altra gent que continua vinculada a la parròquia després d’haver participat anys anteriors en altres grups de la nostra comunitat.

Amb una dotzena de guitarres, alguns violins, cello, flauta, oboè, fagot, clarinet, djembé, bongos i caixó, el grup s’encarrega d’ajudar a la pregaria amb la música i el cant de forma habitual en les celebracions de l’Eucaristia dels dissabtes  de vesprada. Però també ho fa en les misses més importants de la parròquia com són la missa del Gall, la nit de Glòria, durant la Setmana Santa, Pentecostés, dia de la Família i a les primeres comunions, així com a oracions diverses (Llum de Betlem, oració de Pentecosta, oració estacional de Quaresma, oracions de Taizé organitzades a la parròquia, etc.

Any rere any, des de fa més de deu anys, hem participat al Festival Vocacional de la cançó de Moncada organitzat pel Seminari Major. Un festival on, després de publicar una temàtica en comú i reflexionar a partir de la lectura proposada, cada grup participant prepara de forma original lletra i música d’una cançó. Un dia on compartir experiències, veure la vida i la realitat d’altres parròquies, escoltar i deixar-se interpel·lar amb el cant i passar-ho      d’allò més bé!!! A destacar els quatre premis aconseguits a aquest festival:

- 2005 - “Rema mar endins”: 2n premi en la categoria “corda i vent”

2008 – “Sé de qui m’he fiat”: 1r premi en “instrumentació lliure”.

2009 – “La vida és Crist”: 3r premi en la categoria “corda i vent”

•             - 2010 – “Pastors segons el teu cor”: 1r premi en “instrumentació lliure”.

- 2012 – “T’estime”: 1r premi en “instrumentació lliure”.

- 2017 – “No tingues por”: 2n premi en “instrumentació lliure”.

Aquestes i altres cançons del grup, les podeu descarregar tant lletra com música a l’apartat multimèdia de la pàgina web. I és que com diu Sant Agustí: “El qui canta, resa dues vegades” i el grup d’Animació Musical seguirà cantant, si Déu vol, molts anys més!

Si toques algun instrument i t'agradaria formar part del grup, envia un correu a animacio.musical@parroquia-maux.org.

(Licencia Reconocimiento-No comercial-Compartir bajo la misma licencia 3.0 España de Creative Commons)